מסמך אפיון אתר וזוהי רק ההתחלה

מסמך אפיון אתר הוא המסמך הראשון בתהליך בניית ותפעול האתר שלך. הוא זה שמניע את הגלגלים לתהליכים הבאים אחריו: עיצוב ובנייה (פיתוח, אם תרצה) ואחר כך שיווק/קידום למען יתקיים המשפט "נכון בפעם הראשונה".

אתה בונה אתר כי יש לך בעיה, כמו למשל: "לא מגיעים לקוחות (לעסק)" או "העסק שינה מיקוד עסקי: פונה לשווקים אחרים או מייצר מוצרים שונים לקהלים שונים" או "לקוחות שמגיעים לאתר הקיים לא קונים" ויכול להיות גם בגלל שאבדו עקבותיו של המתכנת ואין מי שיערוך שינויים באתר.

אם אין בידך מסמך אפיון אתר, איך יעבוד הגרפיקאי? על פי מה? מה ינחה אותו. בשפת המרקום קוראים לזה בריף. איך יעבוד מפתח האתר? איזה רכיבים הוא יפתח?

מטרתו של מסמך אפיון אתר הוא לשים את הכל על השולחן ולראות איך האתר החדש יפתור לך את הבעיה. וכדי לעשות זאת, צריך אדריכל אתרים באינטרנט שיש לו הבנה עסקית, יש בו יכולת ללמוד ולהבין את העסק שלך והוא מסוגל לבנות לך אתר שיפתור את הבעיה. אז מה הבעיה?

הבעיה היא שאם אין לאתר שלך מסמך אפיון מסודר, יהיו רבים שיתנדבו לתכנן בשבילך. יהיו כאלה שיאמרו לך: סמוך (ולמעשה יכפו עליך אתר שהם כבר בנו למישהו אחר). יהיו אחרים שיעמידו פנים (ולבסוף יציעו לך משהו מהמוכן). בטוח שתמצא גם אחרים שלא איכפת להם מה שלך הכי חשוב והוא שהאתר יביא לך עסקים חדשים ויתמוך בעסקים קיימים. לא את כולם זה מעניין? תתפלא!

מהיכן מתחילים מסמך אפיון אתר?

אז מהיכן מתחילים מסמך אפיון אתר? כתיבת המסמך מתחילה מתיאור הבעיה שלפניה ניצב העסק: תחרות גדולה בענף, מעבר לקוחות למתחרים, חוסר מודעות לקוחות וכדומה. צריך להבין את הסביבה העסקית שלך כדי לדעת לבנות לך אתר ואני מניח שבשעה וחצי לא זה ניתן להעשות.

אפשר להעזר במודל SWOT כדי לתאר את החוזקות (S)של העסק שלך (למשל: פיתוח, מהירות תגובה), את החולשות (W) שלו (למשל: זמני אספקה, משקל), את ההזדמנויות (O) שלו (למשל: חקיקה) ואת האיומים (T) כמו למשל טכנולוגיה חילופית לקראת גמר פיתוח. אתה צריך מישהו בעל הבנה עסקית רחבה שידע לשאול את השאלות הנכונות, להבין את התשובות ולתכנן אתר אינטרנט שייתן מענה לשאלות הקיום של העסק שלך.

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך? רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו? לא ברור לך איך ליצור הרבה תוכן באופן עקבי ומתמשך?

אני, זהר עמיהוד, מציע ייעוץ אסטרטגי וטקטי, כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך. התקשר אלי לקבלת כדי שאוכל לעזור לך להביא יותר לקוחות לאתר, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות