סמינרים מקוונים לצורכי שיווק העסק

מחקר חדש שפורסם על ידי חברת Adobe נועד לענות על שתי שאלות עיקריות: האחת, למה לא עושים סמינרים מקוונים (וובינרים) לעתים קרובות יותר אם הם כל כך יעילים, ושאלה שנייה: איך בדיוק משווקים בהצלחה באמצעות סמינרים מקוונים?

הנה רשימה של מאות אירועים פרונטליים בנושא שיווק דיגיטלי המתוכננים למחצית השנייה של 2021.

המחקר מתפרס על פני 17 עמודים מלאי נתונים, תובנות ומלא טיפים שיעזרו לכם להשיג תוצאות טובות יותר. המאמר הזה יסכם את המחקר המקיף.

מחקר השיווק האחרון CMI בשוק B2B מראה שסמינרים מקוונים דורגו במקום השלישי מבחינת האפקטיביות השיווקית שלהם (יחד עם וידאו) וכי 62% מהמשווקים משתמשים בוובינר.

5 דברים שאני לקחתי מהמחקר על סמינרים מקוונים:

1. אחת סיבות העיקריות מדוע חברות לא עושות יותר סמינרים מקוונים, גם אם הם ערכו וובינרים מוצלחים בעבר, היא שלא נמצא תקציב (50%) או שהיה חסר צוות לארגון ותפעול הוובינר (42%)

התובנה שלי:
נוח לומר שזו בעיה תקציבית אבל זה לא. תקציב אינה הבעיה. כסף לשיווק יש בארגון, השאלה היא לאן הוא הולך ולאיזה ערוץ? וובינר הוא ערוץ שיווקי יעיל מאוד והבעיה, לדעתי, טמונה בדרך בה מחושב ROI לוובינר, אם בכלל. ברגע שהארגון / חברה מגדיר מטרות לוויבנר ויודע גם למדוד אותם, זאת כבר לא תהיה בעיה של תקציב.

אם חסר צוות לארגון ולתפעול הוובינר, תמיד תוכל להוציא את העבודה החוצה. ארגון והפעלת וובינר דומה מאוד לארגון כנס. אפשר לתת לחברה חיצונית לארגן מקום, מזון ולוגיסטיקה אחרת וגם מקרן, מחשב, מערכת קול. אותו דבר עם וובינר. השכרת וובינר מאפשרת לארגון לספק את המרצה והתוכן ולצד הלוגיסטי והטכנולוגי תדאג חברה חיצונית.

2. אסטרטגיה של סמינרים מקוונים מעלה באופן משמעותי את היעילות. רק ל- 38% מהמשווקים יש אסטרטגיה כתובה לעריכת סמינרים מקוונים. מתברר כי למי שיש אסטרטגיה בכתב גם מוצא שהוובינר הוא כלי אפקטיבי יותר מאלה שאין להם אסטרגיית וובינרים בכתב.

התובנה שלי:
תוכנית, תוכנית, תוכנית. יש להטמיע את הוובינרים כחלק מתוכנית העבודה השנתית, בין אם זה וובינרים ללקוחות, לשותפים, לספקים או בין אם זה וובינרים לעובדים בסניפי החברה השונים.

תכנון של אסטרטגיית וובינרים מגדילה באופן משמעותי את הסיכויים להצלחה. זה נכון במיוחד אם עדיין לא ניסית עדיין סמינרים מקוונים, או אם ניסית בעבר והצלחתם היתה גבולית.

וובינר זה כלי ליצירת/העברת תוכן כמו מאמר כמו וידאו או כל פורמט אחר של תוכן ולכן התוכנית שלך לוובינרים צריכה להשתלב בתוכנית גדולה יותר של הארגון ליצירת תוכן ולא לראות את הוובינרים כעומדים בפני עצמם כי הם לא.

3. האתגרים העומדים בפני מי שמתכנן סמינרים מקוונים:

להביא יותר לקוחות שהביעו ענין גם להגיע לוובינר – 58%
להביא יותר נרשמים לוובינר – 44%
יצירת תכנים – 43%
דוברים מרתקים – 41%
היבטים טכנולוגיים – 22%
צוות – 20%

תובנה שלי:
אחוז ה- No-Show בוובינרים הוא גבוה ביותר ומגיע לכדי 70% וגם יותר. במילים אחרות, על כל 100 נרשמים שנרשמו והביעו בכך שהם מעוניינים לקחת חלק, בסופו של דבר, בשעת ה- ש (שעת פתיחת האירוע) פחות מ- 30 מהם מגיעים!

הרבה משתנים משפיעים על אחוז ההגעה, אבל אל תיקחו את אחוז הנעדרים כמובן מאליו. חשבו על דרכים יצירתיות להבאת הלקוחות שהביאו ענין. מערכת GoToWebinar מאפשר משלוח של עד 3 תזכורות לפי הוובינר – עשו בהם שימוש.

כדי להביא יותר נרשמים לוובינר עליכם לדאוג להפצה, בוודאי בכלים שלכם כמו: רשימת תפוצה, דף עסקי בפייסבוק, טלפון, SMS וגם באמצעות שותפים שיעזרו לכם להפיץ את הוובינר שלכם לכמה שיותר אנשים.

על דרכים ליצירת תכנים כתבתי בהרחבה כאן בכל הקשור לאצירת תכנים, אבל הפעם אני רוצה להסב את תשומת ליבכם לנקודה שאולי עדיין לא חשבתם. יכול להיות שהתוכן כבר קיים ולא צריך לייצר תוכן חדש ואסביר למה אני מתכוון: נאמר ופרסמתם מאמר בבלוג שלכם ושלחתם הזמנה לרשימת התפוצה שלכם לקרוא את המאמר: האם כל מי ששלחתם לו מייל, אכן פתח אותו? לא! האם כל מי שפתח את המייל גם לחץ על הקישור לקריאת המאמר? לא! האם כל מי שהגיע למאמר קרא אותו? לא! כלומר, אפשר לקחת את המאמר, שמימלא קיים, ולהציג אותו לקהל שלכם בתור… וובינר. יש אנשים שיעדיפו לקרוא את המאמר ויש שיעדיפו לשמוע וובינר בשידור חי.

להיות דובר מרתק זה בכל לא פשוט. אני נזכר במרצים שהיו לי באוניברסיטה שחלקם הצליחו להרדים אותי מהר מאוד. מרצה טוב צריך להיות מישהו שלא רק מדבר למצלמה אלא שדרן שיודע "לשחק" עם קולו, שיודע להלהיב, שיכול לשמור על קצב לאורך כל הוובינר. אתרו אצלכם בחברה את האנשים האלה, תנו להם מיקרופון ביד ותראו איך הם "עפים" על זה.

היבטים טכנולוגיים הם רק תירוץ שאין מאחוריו ממש. נכון לתחילת 2015 אין בעיה טכנולוגית, לא של חיבור לאינטרנט, לא של מצלמות וידאו או מיקרופונים וגם המחשבים חזקים מאוד. כאשר אתם משכירים מערכת וובינר, תקבלו את כל התמיכה הטכנולוגית שאתם צריכים כדי להתגבר על המשוכה הזאת בקלות.

4. שימוש קלאסי בוובינר
75% מאלו שעשו בעבר שימוש בוובינר עשו זאת לצורך קלאסי: הדרכה.

תובנה שלי:
וובינרים יכולים לעזור לעסק במיתוג, חשיפה, מנהיגות והובלה. הפורמט של סמינר מקוון פונה יותר לאנשים מאשר מאמר מערכת. גם האפשרות לקחת חלק בשיחה מביא יותר אנשים לקחת חלק בוובינר בשידור חי ומאפשר להם רמת מעורבות גבוהה עם זה על ידי שאלת שאלות, מענה לסקר, הרמת יד וכדומה. אנשים רוצים שיקשיבו להם והפלטפורמה של וובינר מאפשר זאת. ולכן שימוש בוובינר רק כדי להעביר הדרכה אינו מנצל את מלוא הפוטנציאל של הפלטפורמה לצרכים שיווקיים.

השימוש הקלאסי בוובינרים יכול להצביע על חוסר יכולת למדוד את האפקטיביות לצרכים שיווקיים. קל יותר למדוד וובינר של הדרכה בתשלום או וובינר מכירה ובהחלט זה אתגר למדוד ROI של וובינר שמיועד לחשיפה, מיתוג ויצירת מנהיגות.

סיכום

וובינרים הם כלי מצויין להדרכות אבל לא רק. ניתן לשלב את הוובינרים בהרבה תחומי פעילויות של העסק: שיווק, מכירות, הדרכה כדי למנף את הפעילות ולנצל את הטכנולוגיה תוך כדי חיסכון בזמן והגדלת המעורבות של הלקוחות עם החברה.

שימושים נוספים בוובינר יכולים לתת לך יתרון על פני המתחרים שלך ועוד נקודות מגע עם הלקוחות הפוטנציאלים שלך.

היכולת של וובינרים לא רק להציג שקפים אלא גם וידאו פותחים עולם נוסף של יכולות שמגדילות את המעורבות של השומעים ומאפשרות נגישות לעסק שלך מכל מכשיר, בכל גודל מסך המחובר לאינטרנט.

רק ראייה הוליסטית של מערכת הוובינר יכולה לעזור להצדיק את העלויות והשקעה באימונים, ולהגדיל את סיכויים להצלחה.