קידום אתרים בגוגל

קידום אתרים בגוגל מתייחס להופעה של האתר שלך בתוצאות הדירוג של גוגל. גוגל, לידיעתך, מדרג את הדפים באתר שלך ולא את האתר, כך שתחפש ביטוי אחד הוא ישייך אותו לדף מסויים באתר שלך ולביטוי אחר הוא יכול לשייך דף אחר.

נפגשתי עם ג' על כוס קפה בבית קפה על אם הדרך. ג' הציג בפני את האתר שלו המכיל חמישה עמודים ואלו הם: דף הבית, דף אודות, דף צור קשר, דף מוצרים ואחרון חביב דף שירותים. ג' ביקש לדעת מדוע האתר שלו לא נראה בתוצאות החיפוש של גוגל. הוא הציג בפני רשימה של עשרות מילות/ביטויי מפתח שבהן הוא רצה, לא פחות, להיות ראשון בגוגל. כשאמרתי לו שקידום של עשרות ביטויים דורש כמות של עשרות דפי תוכן הוא אמר: "אז איך גוגל עובד?"

הנה אני מסביר, בגדול, איך גוגל עובד. קידום אתרים בגוגל בנוי על 3 נדבכים עיקריים:

  1. תשתית ידידותית לגוגל,
  2. תוכן באתר,
  3. התנהגות גולשים

בעוד על השניים הראשונים אנחנו אחראיים והם בשליטתנו, הרי על התנהגות הגולשים אנחנו לא שולטים באופן מלא. אבל בוא נתחיל מהסעיף הראשון.

תשתית ידידותית לגוגל תאפשר לתוכנה של גוגל לסרוק את האתר שלך ולהבין את מה שהתכוונת שגוגל יבין. דוגמה לתשתית לא ידידותית למנוע החיפוש היא תוכנת פלאש. אם כל האתר שלך בנוי פלאש, מנוע החיפוש של גוגל לא יכול להבין מה יש בתוכו. נכון, שהיו שמועות שגוגל כן יכול לקרוא קבצי פלאש. אני לא רוצה להכניס אותך להיבטים הטכניים של הנושא למרות שהם ממש מרתקים. השורה התחתונה היא ש- גוגל לא יודע לקרוא פלאש, נכון לאמצע שנת 2010.

קידום אתרים בגוגל פירושו תוכן איכותי

תוכן הוא המלך, כך טוענים מומחים זה שנים, אבל איך כותבים תוכן אפקטיבי, תוכן שגורם ללקוחות לפנות או לרכוש? התוכן גם אמור לתפוס את תשומת ליבם של מנועי החיפוש, כך שמי שמחפש מילה או ביטוי, גוגל תוכל להציג את הדף הזה בין מאות ואולי אלפי דפים אחרים באותו נושא.

התנהגות הגולשים באתר קובעת עד כמה האתר רלוונטי להם. אתן לך דוגמה. יש לי אתר ספרים שקוראים לו "מועדון קריאה". באתר זה יש דף לכל ספר. לאחד הספרים שיש דף קוראים "דולי סיטי". הספר, לידיעתך, פורסם בשנת 2007. בחיפוש הביטוי "דולי סיטי", התוצאה הראשונה היתה דף הספר באתר "מועדון קריאה".

יום אחד במהלך שנת 2010, אני מבחין בתנועה ערה לאותו דף מאלו שמחפשים בגוגל אחר הביטוי "דולי סיטי". מה קרה שפתאום אנשים מחפשים את הספר "דולי סיטי"? התברר לי שהם חיפשו משחק בובות הנקרא "דולי סיטי". מה קרה אצלי באתר? היו אלפי כניסות של גולשים (יותר נכון גולשות צעירות בגילאי 7-9) שחיפשו בובות ומצאו, כן נכון, ספר. ברור לך שהן לא נשארו זמן רב בדף באתר. לאחר כמה עשרות ואולי מאות כניסות שכאלה, שאפשר לאפיין אותן בשהייה קצרה, הבין גוגל שהדף שלי לא רלוונטי. ולמרות שלא עשיתי דבר בדף, הדף איבד במהירות את מיקומו הראשון והדרדר מטה והיום הוא כבר נמצא באמצע העמוד השני (אוי, כמה קר שם!).

אתה צריך מישהו מומחה, כמוני, בעל ניסיון עסקי שיקדם את האתר שלך בגוגל, יבנה לך נכסים לאורך זמן באינטרנט, שיגרמו לזרם בלתי פוסק של לקוחות.

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך? רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו? לא ברור לך איך ליצור הרבה תוכן באופן עקבי ומתמשך?

אני, זהר עמיהוד, מציע ייעוץ אסטרטגי וטקטי, כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך. התקשר אלי לקבלת כדי שאוכל לעזור לך להביא יותר לקוחות לאתר, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות