קידום אתרים בגוגל SEO – Search Engine Optimization

אנשים שאינם מעורבים בנושאים טכנולוגיים של אתרי אינטרנט, מתקשים להבין כיצד מנועי החיפוש עובדים. אם אתה צריך הסבר מה זה SEO, אני מקווה שתוכל למצוא פה הסבר.

אתר באינטרנט נבנה עבור לקוחות שיבואו, יגלשו וילחצו, אבל גם לעוד סוג של מבקרים ואלה הם העכבישים (spiders) שנשלחים מטעם מנועי החיפוש. אלה הן תוכנות מחשב שפועלות ממש כמו הדפדפן שאתה עושה בו שימוש רק בלי המימשק הגרפי.

כאשר יוצרים דף חדש באתר באמצעות מערכת ניהול האתר (CMS) יש למלא מספר שדות וביניהן כותרת הדף, תיאור קצר. את תוכן הדף כותבים במעבד תמלילים הדומה מאוד לוורד בו ניתן להגדיר כותרות, ליצור טבלאות ולהכניס תמונות וכמובן ליצור קישורים.

התוכנה שקוראת את האתר לא רואה צבע, לא שומעת צלילים, לא רואה גודל ולא רואה תמונה. אז מה היא כן 'רואה'? טקסט, טקסט ועוד טקסט. כמה שזה נשמע 'לא היי-טקי' זה אכן כך. תשתית האתר צריכה לאפשר לגוגל לסרוק את האתר בחופשיות.

אז אם גוגל לא רואה גודל ולא רואה צבע, איך הוא יכול לדעת שהטקסט מסויים הוא כותרת? לטקסט גדול וצבעוני יש משמעות בעיני המתבונן, אבל בעיני מנועי החיפוש – פשוט אין. כדי שמנוע החיפוש יבין שטקסט הוא כותרת, יש רק דרך אחת ויחידה לעשות זאת וזאת באמצעות תגיות.

אחרי שהטקסט נמצא בהקשר המתאים של כותרת, ניתן לצבוע, להגדיל, להטות ועוד כמה עיצובים – זה במילא לא משנה למנוע החיפוש, כי הוא לא רואה גודל, צבע…

מילות מפתח

חשוב מאוד לבחור בקפידה את מילות המפתח. מילת מפתח בודדה יכולה להיות מאוד פופולארית, אבל גם תחרותית מאוד וספק רב אם היא תוביל למכירות. למשל, המילה "תיירות" היא מאוד פופולארית והתחרות עליה מטורפת, אבל ספק רב אם מישהו שחיפש תיירות בסופו של דבר יבצע רכישה של חופשת סקי בצרפת. לעומת זאת, הביטוי "חופשה משפחתית בכרתים" הוא ביטוי הרבה פחות פופולארי בהשוואה לביטוי "תיירות", התחרות עליו יותר קטנה והסיכוי שמישהו שחיפש ביטוי זה אכן יסגור עיסקה, גדול פי כמה.

מהירות טעינה

בשנת 2010 הצהירה גוגל שמעתה גם למהירות הטעינה/העלייה של האתר יש משמעות. במילים אחרות, גוגל "אוהב" אתרים מהירים, אולי כי הם יודעים כי למשתמש אין סבלנות עד שיטען הדף במחשב או מכיון שיש לגוגל כל כך הרבה דפים לסרוק, כך שאין לו זמן להתעכב על דפים "כבדים" שרק מעכבים אותו.

גוגל לא רואה פלאש

אהה, כן, בהקשר של Flash. גוגל לא 'רואה' פלאש. נקודה. נכון, יש מאמצים מצד כל הנוגעים בדבר כדי שגוגל יוכל לקרוא קבצי Flash, אבל הם מאוד רחוקים מאוד מהיכולת שיש לגוגל לקרוא מסמכי DOC, PDF, PPT, XLS וכדומה.

SEO אינו מעשה קסמים. הוא דורש עבודה לאורך זמן. הבנת עמודי התווך של SEO: תשתית, תוכן ומילות מפתח, קישורים תאפשר לך להשיג מיקומים טובים בתוצאות של מנועי החיפוש.

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך? רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו? לא ברור לך איך ליצור הרבה תוכן באופן עקבי ומתמשך?

אני, זהר עמיהוד, מציע ייעוץ אסטרטגי וטקטי, כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך. התקשר אלי לקבלת כדי שאוכל לעזור לך להביא יותר לקוחות לאתר, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות