אבחון שימושיות אתר

כמה פעמים עמדת מול מכונה וסיננת קללה מפיך בנוסח: "מי לעזאזל תכנן את המכשיר הזה?", כמה פעמים עמדת מול מכשיר: זה יכול להיות מכונת תשלום לחנייה, זה יכול להיות כספומט (ATM) שממנו רצית להוציא כסף ולא ידעת מה לעשות קודם? קרה לך נכון?

כמה אתרים כבר ראית בימי חייך שלא היה לך מושג קלוש מה צריך לעשות? על מה ללחוץ?

אז מה ההבדל בין שימושיות של מכשיר לבין שימושיות של אתר? הבדל ענק! כאשר אתה רוצה למשוך כסף מהכספומט בעשר בלילה, אין לך ברירה, בסופו של דבר תמשוך את הכסף. יכול להיות שהשימושיות (Usability) של המכשיר היא רעה, יכול להיות שאתה צריך להשקיע זמן ואפילו מספר ניסיונות עד שהכסף יצא, אולי תסנן קללה אחת או שתיים מפיך, בסופו של דבר אין לך ברירה אלא להתעמת עם המכשיר או לחכות לבוקר למחרת לפקיד הקבלה…

תאר לך שהחנת את המכונית שלך בחניון אוטומטי. עכשיו, כשאתה רוצה לצאת, אתה מול המכונה. אין מכונה אחרת. יש רק מכונה אחת. לא ידידותית, לא מובן מה צריך לעשות. מה תעשה? והרי אתה חייב לשלם ולצאת מהחניון!

לקוח בראש, כסף בעו"ש

לא כך הם פני הדברים באתר אינטרנט. בהנחה שיש עוד אתרים כמו שלך המספקים את אותם שירותים ו/או מוכרים את אותם מוצרים (אל תאמר לי שאין לך מתחרים, לכלעסק יש מתחרים), הלקוח שיתקל בבעיות שימושיות הכי קטנה אצלך, ינטוש. למה? כי יש לו אפשרות חילופית, מה שאין לו בכספומט או במכונת התשלום בחניון.

האתר שלך צריך להיות בנוי עם "הלקוח בראש" כדי שיעשה את עבודתו. אבחון אתר נועד כדי שמומחה בעל ניסיון יסתכל באתר שלך ויוודא שהאתר שלך נבנה עבור המבקרים ולא עבורך, בעל האתר. זה כולל עיצוב, זה כולל יכולת הניווט ושאר מרכיבים שצריכים להתאים למה שמחפש הלקוח הפוטנציאלי באתר שלך. אם לא תיתן לו את הכלים הנכונים, במקום המתאים, בזמן המתאים – הוא ינטוש וילך לאתר אחר, של המתחרה שלך.

אם תעשה את האתר שלך קל עבור אנשים כדי שיגיעו למידע שהם מחפשים, סביר להניח שתראה שיפור משמעותי בהמרות.

ש: למה צריך אתר שימושי?

ת: ללקוחות שמגיעים לאתר שלך אין זמן. הם אנשים עסוקים וטרודים בחיי היום יום ואין להם את כול הזמן שבעולם "לפענח ולפצח" את אתר האינטרנט שלך, יש להם עוד כמה דברים חשובים בחיים לעשות. אם הם לא ידעו מה לעשות, הם יהססו, לא יהיה ברור להם מה יקרה, הם פשוט ובלי שום רגשי אשמה, יסגרו את האתר שלך ויעברו הלאה, לעבר אתר אחר שסביר להניח יהיה של המתחרה שלך.

ולאתר שלך הם יחזרו? לא. תשכח מהם, היתה להם חווייה לא טובה ואם לא יחזרו.

ומה יקרה למיקום האתר בתוצאות החיפוש של גוגל? ירד. מה חשבת?! הגולשים הצביעו בעכבר (בלחיצה לאחור או בסגירת החלון) שהאתר שלך לא מעניין אותם, אז למה שגוגל יביא לך תנועה?

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך? רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו? לא ברור לך איך ליצור הרבה תוכן באופן עקבי ומתמשך?

אם אתה מרגיש שהאתר שלך לא נותן את כל מה שהוא יכול לתת מבחינת המרה של התנועה, יצירת יותר פניות טלפוניות או באמצעות טופס צור קשר, יצירת מכירות, תן למומחה בעל ידע וניסיון לערוך אבחון אתר שיגלה לך מה ניתן לעשות כדי שהאתר יממש את הפוטנציאל שלו. מלא את הטופס עכשיו.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות