מרכיבים של אבחון אתר

שיפור רווחיות האתר שלך יכול לנבוע משני גורמים:

  1. גידול תנועה
  2. שיפור המרה.

הנוסחה היא: שיפור אתר = גידול בתנועה x גידול בהמרה

מכיון שזאת נוסחת כפל, ניתן לקבל שיפור על ידי טיפול רק במרכיב אחד של המשוואה: טיפול בתנועה או טיפול בהמרה, אבל, מנסיוני, לאחר שאבחנתי עשרות אתרים, אני יכול לומר ששיפור משמעותי יהיה אם יטופלו שני המרכיבים יחדיו: שיפור בתנועה וגם שיפור בהמרה.

שיפור משולב של תנועה והמרה עדיף גם בגלל שיש קשר בין יכולת ההמרה לגידול בתנועה, קשר הנובע מכך שהלקוחות שגוגל מביא לך לאתר הם גם הלקוחות של גוגל. אבחון אתר יגלה לך אם הלקוחות שמגיעים מדפי תוצאות החיפוש של גוגל, מבינים להיכן הגיעו ומה עליהם לעשות. כי אם הם הבינו, הם ישארו ויגרמו לגוגל "לאהוב" את האתר שלך

גוגל, כמו כול חברה, מעוניין לתת שירות טוב ללקוחותיו המתבטא בהצגת תוצאות חיפוש העונות על ביטוי המפתח שהקליד המשתמש. ואיך ידע גוגל שמה שהציג אכן הואיל/עזר, היה בעל ערך ללקוחות שלו? נכון המרה. המרה הוא אחד הסימנים לכך הלקוח, שגוגל הביא לאתר שלך, מצא את מבוקשו, שינה את התנהגותו ופנה אליך או רכז ממך.

אבחון אתר מתחיל בהערכת תוכן

הגולשים שהגיעו לאתר שלך מחפשים תוכן, בין אם זה טקסט, תמונות, וידאו או כל פורמט אחר של תוכן. ערוך רשימה של הדפים באתר האינטרנט שלך ושאל את עצמך את השאלות הבאות במטרה לאתר הזדמנויות לשיפור.

האם איכות התוכן גבוהה?

אתה צריך לקרוא את התוכן באתר שלך בעיניים של הלקוח המוגדר כקהל היעד שלך. שאל את עצמך את השאלות הבאות כאילו אתה הוא הלקוח:

  1. האם האתר הזה יכול לעזור לי?
  2. מה עלי לעשות עכשיו?

יש לזכור כי תוכן איכותי צריך לפנות לאינטרסים, לצרכים ולבעיות של הלקוח הפוטנציאלי שלך. התוכן צריך להיות מעניין, כתוב היטב, מספק מידע רב ערך, יסודי ומפורט על נושא מסוים, ולהנחות את הקורא מה עליו לעשות.

ש: למה צריך תוכן איכותי באתר?

ת: אם גולש לא יבין שהאתר בשבילו, הוא ינטוש אותו. אז איבדת לקוח, אז מה? יבוא עוד אחד, אתה אומר. אולי זה נכון, אבל בינתיים גוגל הבין שמשהו שלא בסדר אצלך באתר כי היתה נטישה. עקב כך, גוגל יוריד את המיקום שלך בתוצאות החיפוש ותקבל פחות תנועה

האם למנוע החיפוש יש גישה לכל התכנים באתר?

ודא שכל דפי האינטרנט שלך נסרקים על ידי גוגל. אין קשר בין הדפים שמתאפשרת להם גישה באמצעות גלישה באתר לבין מה שרואה גוגל. היית מאוד רוצה שגוגל יראה כל דף באתר שלך, אבל לא תמיד זה כך.

ש: למה לאפשר למנוע החיפוש לראות את כול התכנים באתר?

ת: ההגדרה מדוייקת היא שמנוע החיפוש יראה את כל הדפים באתר שאתה רוצה להראות לו. ככול שגוגל רואה אצלך יותר תכנים ויותר תכנים איכותיים, כך הוא ירצה להציג אותך בפני הלקוחות שלו בתוצאות החיפוש ולך יהיו יותר הזדמנויות להביא תנועה לאתר.

האם התכנים באתר שלך נבנו לפי מילות מפתח?

גוגל מביא לך תנועה של אנשים שחיפשו, הקלידו במו ידיהם ביטוי טקסט. האם חשבת, בעת תכנון האתר, בעת כתיבת פוסט או מאמר על מילות מפתח?

אחת הבעיות במילות מפתח שאני רואה אצל בעלי חברות היא בחירה במילת מפתח עם התנועה הגדולה ביותר ולא במילת המפתח המתארת את המוצרים או השירותים. חברת קוסמטיקה בינונית, שאת האתר שלה בחנתי, מייצרת "שמפו" ולא סתם שמפו אלא "שמפו מרוקאי" ולא סתם "שמפו מרוקאי" אלא "שמפו מרוקאי לשיער פגום".

החברה מקדמת את מילת המפתח "קוסמטיקה" בגלל שלפי הסברה, את המילה "קוסמטיקה" מחפשים יותר מאשר את הביטוי "שמפו מרוקאי" ובטח שיותר מהביטוי "שמפו מרוקאי לשיער פגום". השאלה היא: אלו מילות מפתח יתנו לך את הרווחים הגדולים ביותר?

מי שחיפשה "קוסמטיקה", מה בדיוק היא חיפשה? קרם, מוצרי טיפוח לפנים, מוצרים לצוואר? אולי היא חשבה על מכונת תספורת, מסיר שיער או מיישב שיער? ואולי, כן, יש סיכוי קטן, היא מחפשת "שמפו מרוקאי"? ברור לכם שכדאי להפנות את המאמצים לביטוי נשיתי יותר כדי להביא את הלקוחות שבדיוק מחפשים את המוצרים ו/או השירותים שלכם כי אז יהיו לכם פחות נטישות ויותר המרות.

ש: למה צריך לבחור את מילות המפתח המתאימות?

ת: גוגל יביא לאתר שלך תנועה רק אם תהיה התאמה בין ביטוי החיפוש שהקליד המשתמש בתיבת החיפוש בגוגל לבין מה שרשום אצלך באתר, זה דבר ראשון. דבר שני, עליך לוודא שאכן מי שהגיע מביטוי מפתח זה יהפוך ללקוח. נכון, לא כל מי שחיפש והגיע לאתר שלך יהפוך ללקוח, רובם לא יהפכו ללקוחות, אבל אתה צריך לדעת את "מילות הכסף", אותם ביטויים שיביאו לך גולשים שיהפכו ללקוחות משלמים.

אלה היו חלק מהמרכיבים וחלק מהשאלות שעליך לשאול את עצמך בנוגע להליך אבחון אתר. אם אתה מרגיש שאפשר לעשות יותר עם האתר שלך, להביא יותר תנועה וליצור יותר פניות או מכירות, אנא מלא טופס זה כדי שתוכל להתקדם איתי בתהליך.

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך? רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו? לא ברור לך איך ליצור הרבה תוכן באופן עקבי ומתמשך?

אני, זהר עמיהוד, מציע ייעוץ אסטרטגי וטקטי, כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך. התקשר אלי לקבלת כדי שאוכל לעזור לך להביא יותר לקוחות לאתר, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות