אפיון אתר כדי שהאתר שלך יעבוד

"סוף מעשה במחשבה תחילה" כתוב בתפילה לקבלת שבת, אבל לא בגלל זה אני מטריח אותך לקרוא. אם אתה רוצה שאתר האינטרנט שלך יעבוד עבורך: יביא אליך לקוחות, יגרום להם לפנות אליך וגם יחזיר אותם לאתר, אתה צריך אפיון אתר וכדאי מאוד לעשות זאת מראש ותיכף תדע למה זה חשוב.

כאשר ניגשת לבניית העסק שלך לקחת בחשבון הרבה מאוד פרמטרים (בעיקר עלויות), שאלת את עצמך המון שאלות: מהיכן יגיעו הלקוחות? כמה לקוחות יבואו? מה הם רוצים? למה להם לבוא אלי? ועוד מיני שאלות שכאלה.

בשיווק פיזי יש 3 גורמים להצלחתו של עסק ואלו הם: מיקום, מיקום, מיקום. האמת יכולה להאמר: יכול להיות לך מוצר טוב, אבל מיקום מעולה והנה העסק שלך הצלחה מסחררת ויכול להיות לך מוצר סופר-מעולה ומיקום רע והעסק שלך מדשדש או עומד להתרסק לקרשים. אתה צריך לתכנן, אתה צריך אפיון שיזניק את אתר האינטרנט שלך.

אותו הדבר אתה יכול לומר על שירות. איכות המוצר לא תמיד קובעת, השירות קובע יותר. גם את נושא השירות צריך לתכנן באתר האינטרנט שלך, כי אם לא תתכנן את השירות כמו שצריך, הלקוחות שכבר הבאת, יעזבו בטריקת דלת ואת זה אתה לא רוצה.

באינטרנט אין מגבלת שטח איחסון וגם אין מגבלה של מרחק. כל אתר, בין אם עומדת מאחוריו חברה גדולה או אדם בודד, נמצא במרחק קליק אחד בלבד ולכן זה גורם שלמיקום באינטרנט אין משמעות כמו מיקום של חנות בקניון עזריאלי.

עסקים רבים בונים את האתר בשבילם. אתרי אגו, אני קורא להם, זאת טעות מספר אחת. אתה מתכנן אתר ובונה את האתר שלך עבור הלקוחות שלך, של העסק שלך. האם אתה יודע מיהם? האם יש לך מושג מה מחפשים אצלך? האם ברור לך מה יביא אותם שוב לאתר שלך?

בעלי עסק משקיעים עשרות אלפי שקלים ולפעמים מאות אלפי שקלים בעיצוב החנות הפיזית שלהם, ומה לגבי אתר האינטרנט שלהם? לפני זמן לא רב פנה אלי סוחר רהיטים גדול המייבא רהיטים מהמזרח וביקש שאחלץ אותו מהסבך. טרם פנייתו הוא ערך סקר בין חברות לבניית אתרים וקיבל טווח מחירים שגרם לו לפנות אלי ולבקש את עזרתי בתור יועץ קידום אתרים.

שאלתי אותו: "האם ניגשת לחברות לבניית אתרים עם תוכנית?" והוא ענה: "לא." הקשתי עליו ושאלתי: "הסברת להם מה אתה רוצה?", "כן," הוא ענה, "והאמת היא שבפנייה השנייה שיכללתי את ההסבר כי למדתי מהחברה הראשונה מה צריך לשאול. בחברה החמישית, אותה שאלתי, היה לי כבר ברור יותר מה אני רוצה."

כבר הייתי בסרט הזה ואנסה בכל כוחי, כי דל הוא, למנוע ממך להיכנס אליו. ראיתי כבר הרבה אתרים שתוכננו תוך-כדי-תנועה. מה יצא מזה? אתר אינטרנט שבעל העסק מרגיש שזה לא זה, שמשהו פוספס בגדול. לא צריך לציין שאתר כזה הוא "בית קברות" ורק מי שבידו כרטיס ביקור יודע כיצד להגיע אליו.

אתה צריך מישהו עם ניסיון עסקי ולא רק ניסיון טכנולוגי שיילמד את העסק שלך ויבנה לך אתר אינטרנט עבור הלקוחות שלך.

"אתר תדמיתי" אומרים לי הרבה בעלי עסקים שרוצים אתר. לא, לא ועוד פעם לא! אתה צריך אתר שהוא איש מכירות שלך 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה. זה מה שאתה צריך! אתר שמציג אותך ו"מוכר" אותך ללקוחות פוטנציאלים.

מה הטעם אם יהיה לך אתר שאף אחד לא יבקר בו? מה הטעם אם יהיה ברשותך אתר שרבים יבקרו בו, אבל מעטים יפנו אליך או ירכשו את המוצרים/שירותים שלך? בדיוק בגלל זה אתה צריך לעשות אפיון.

אפיון אתרים הוא תהליך של ניתוח כדי להבין מהו בדיוק העסק שלך וכיצד הוא מתנהל. מי הם הלקוחות שלך? מהו המעמד החברתי להם? האם הקהל מורכב ברובו מנשים או גברים? האם הלקוחות הפונטציאלים שלך הם לקוחות מקומיים (כמו במקרה של פיצה) או לקוחות גלובליים (אם אתה מוכר פסלים)? כל זה חשוב כדי לדעת למי ואיך לפנות באתר.

מה עושה איש מכירות שמקבל אותך בכניסה לחנות? הוא מתעניין, הוא שואל שאלות, הוא מנסה להבין מה הבעיה שלך: "מכונת הכביסה התקלקל?ה", "הגיע מכתב התראה מעורך דין?", "יש כאב בכף רגלי השמאלית?" (כל אחד והבעיה שלו). איש מכירות טוב מנסה לדלות ממך עוד כמה פרטים שיעזרו לו במכירת הפתרון בהמשך.

כל התהליך הזה לא יכול להתרחש באינטרנט. הלקוח גולש אליך באתר מתי שהוא רוצה, אין אף אחד שידבר איתו והוא רשאי ללחוץ היכן שיראה לו ומתי שיתחשק לו, גם על לחצן "חזור" או "סגור" וזה בדיוק הענין של אפיון אתרים. למצוא את הדרך לפנות לקהל המטרה שלך ולתת בידו כלים להשאר, להכיר, להשתכנע ולפנות או לרכוש.

אתה מעלה על הדעת שתהליך זה יכול להתרחש בלי מחשבה? אתה מבין עכשיו מדוע נחוץ לאתר שלך תהליך של אפיון אתרים עסקי מסודר? אתה בודאי אומר: "כן, רק הגדולים יכולים להרשות לעצמם אפיון אתר. זה בטח תהליך יקר". אני רוצה לומר לך שאתר שלא יעבוד בשבילך יעלה לך יותר, יעשה לך נזק, הרבה יותר גדול ממה שתשקיע בנושא אפיון.

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך? רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו? לא ברור לך איך ליצור הרבה תוכן באופן עקבי ומתמשך?

אני, זהר עמיהוד, מציע ייעוץ אסטרטגי וטקטי, כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך. התקשר אלי לקבלת כדי שאוכל לעזור לך להביא יותר לקוחות לאתר, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות