האם Remarketing מתאים לאתר שלך? לאמזון זה מתאים

Remarketing או Retargeting היא שיטת פרסום בה המודעה "רודפת" אחר המבקר באתר, ואני אסביר.

תאר לך שאתה בעל עסק שיש לו אתר. אתה משקיע מאמצים רבים להביא לקוחות פוטנציאלים לאתר שלך. חלק קטן מהלקוחות, רק 2% (שני אחוזים), עושים את מה שביקשת מהם לעשות באתר: להרשם לניוזלטר, לרכוש מוצר, למלא טופס צור קשר.

מה קורה עם 98% מהגולשים לאתר שלך?

כמה משאבים הוצאת כדי להביא גולשים שלא עשו דבר אצלך באתר?

כמה לקוחות פוטנציאלים אבדו לך ברגע שהם עזבו את האתר?

עכשיו תאר לך מצב בו מודעות הפרסום שלך "רודפות" אתר הגולש שביקר אצלך באתר. תאר לעצמך מצב בו מי שגלש אצלך באתר ועכשיו גולש באתר אחר, צופה בפרסומת שלך מותאמת אישית למה שהוא נחשף אצלך באתר? וואהו!!!

ובכן, חברה קטנה בשם אמזון (Amazon) החלה גם היא בפרסום ReMarketing וכך זה עובד (זה עובד באמזון אבל זה יכול לעבוד בדיוק אותו דבר באתר שלך). בפעילות הזאת יש 4 שחקנים: אתה אחד, הגולש לאתר שלך הוא השני ויש עוד שניים:

אמזון אוספת מידע על הגולשים באתר שלה: באיזה מוצרים הם צפו, מה הם הוסיפו לסל ולא סיימו רכישה (מוכר?!?), על איזה מוצרים הם התעכבו, כמה פעמים הם חזרו לאתר וצפו באותו מוצר ועוד ועוד.

חברת Triggit היא חברת פרסום. היא רכשה שטחי פרסום באלפי אתרים באינטרנט כך שמספר הצפיות היומיות הוא 12,000,000,000 כל יום! במילים אחרות, לאיזה אתר שלא תגלוש, לחברת Triggit יש שם שטח פרסום.

עכשיו המשחק מתחיל:

  1. הגולש הגיע לאתר אמזון וברגע זה הוא "מוחתם" באמצעות עוגייה (cookie). הוא, הגולש, עשה באתר אמזון מה שעשה, לחץ פה, לחץ שם ו… עזב.
  2. הגולש המשיך לגלוש ברשת: אתרי חדשות, פורומים, בלוגים וכדומה. אם באתר שהוא גלש (לא אתר אמזון) יש לחברת Triggit שטח פרסום אז נעשה שימוש במידע הנמצא בעוגיה שבמחשב הלקוח ובהתאם מוצגת ללקוח מודעה של… Amazon.

האם אתה חושב ששיטת remarketing מתאימה גם לאתר שלך?