יועץ קידום אתרים כי אתה צריך לא רק מי שיעשה עבורך את העבודה, אתה צריך מישהו שייעץ לך מה נכון לעשות וגם יוודא שקבלת תמורה מלאה לכספך

כשבונים בית, למי ניגשים? לאדריכל או לקבלן?

התשובה ברורה. לא בונים בית בלי אדריכל. ולמרות שברור לך שתכנון הוא שלב קריטי בהקמת בית, הרי כשזה מגיע לבניית אתר באינטרנט, הרי הרבה אנשי עסקים חושבים שאפשר לדלג על שלב זה ולהתחיל מיד בבנייה.

בפגישה שהתקיימה עם בעל עסק של פרוייקטים חקלאיים שמייצא ידע ישראלי לחו"ל, דברנו על השירותים השונים שהעסק מציע ללקוחותיו. המנכ"ל פירט את השירותים השונים אותם מעניק העסק, החל משירותי One Stop Shop דרך שירותי Turn Key Project וכלה במכירת ציוד כאשר בכל סוג שירות הוא הסביר מה הוא מציע ולמה דווקא לבחור בו. זה היה הרגע לפתוח את המחשב ולגלוש לאתר החברה. שאלתי אותו: היכן נמצא באתר מה שסיפרת לי עכשיו? לאחר רגע ארוך של שקט מביך הוא אמר: "לא, זה לא נמצא באתר!"

זה מה שקורה שבונים אתר ללא תכנון וזה לא חשבו אם אתה עסק קטן או עסק בינוני/גדול. מי שחושב שאתר עם התפריט: דף הבית, אודות, שירותים, מוצרים, צור קשר ואולי גם עדויות של לקוחות, יעשה את העבודה בשבילו – טועה ובגדול! לקוח פוטנציאלי שיגיע לאתר שכזה יתקשה לענות על השאלות הבאות: "מה יש שם בשבילי?" וגם על השאלה "מה האתר הזה יכול לעשות עבורי?"

זה לא משנה אם הלקוח שלך מחפש מידע, רוצה לרכוש או מחפש מישהו שיוכל להציע לו שירות. אין מצב שבו הוא ינסה למצוא פתרון בתפריט: דף הבית, אודות, שירותים, מוצרים, צור קשר. זה תפריט ש- "פונה לכולם ולא פונה לאף אחד", ובזאת הסתיים הביקור הקצר מאוד של הלקוח באתר שלך והנה בלחיצת עכבר הוא כבר באתר אחר ממשיך בחיפושיו אחר פתרון לבעיותיו.

יועץ שיווק באינטרנט שיוכל לייעץ לך בנושא בניית האתר

אתה צריך יועץ שיווק באינטרנט שיש לו ראיה עסקית רחבה שיתכנן את האתר לצרכים ולדרישות שלך אבל בעיקר, אתר שפונה ללקוחות שלך. רצוי מאוד שהיועץ הזה לא יבנה לך את האתר ואני אסביר. אם האדריכל של הבית שלך גם בונה בתים מעץ, מה אתה חושב שהוא יתכנן לך? נכון, בית מעץ. אם לאדריכל שלך יש חברה לזכוכית, מה הוא יתכנן לך? נכון, בית עם הרבה זכוכיות – זה מה שהעסק שלך צריך? זה מה שהלקוחות שלך רוצים? אני בכלל לא בטוח ואתה.

אתה בונה אתר שיש לו מטרות עסקיות ולכן אתה צריך יועץ קידום אתרים שיש לו ניסיון עסקי. תכנון אתר אינטרנט הוא בראש ובראשונה כדי לבנות אתר שיעבוד עבורך. ומה מעניין אותך, כבעל עסק? אותך מעניינים 3 דברים עיסקיים:

  1. שהלקוחות יגיעו לאתר
  2. שהלקוחות יעשו באתר את מה שהתכוונת שיעשו: יפנו או ירכשו
  3. שהלקוחות יחזרו לאתר

כדי לבנות לך אתר שיעבוד עבורך, צריך לתכנן וכדי לתכנן צריך ללמוד את העסק שלך, את הלקוחות שלך, את המתחרים שלך ואת זה לא עושים בשעה וחצי של פגישה, גם לא בשעתיים.

לכן, הצעתי היא: לפני שניגשים לקבלן צריך לפנות לאדריכל. חפשו לכם "אדריכל אתרים באינטרנט" בעל ניסיון עסקי שילמד את העסק שלכם ויתכנן לכם אתר שיעבוד עבורכם. רק אז תוכלו לגשת עם התוכניות לחברה שבונה לכם אתרים.

תכנון אתר יענה על הצרכים רק אם הוא נעשה על ידי מי שיש לו נסיון עסקי. כך תוכל לקבל אתר שיתאים גם לקידום באינטרנט.

הפגישה עם ש' היתה קצרה. ש' הינו יועץ עסקי ובאותו בוקר היה טרוד מאוד בחיפושיו אחר לקוחות פוטנציאלים. ש' פתח את פגישתנו ואמר: "זהר, ראה, יש לי אתר מזה 3 שנים ושום דבר לא קורה. למרות שהעיצוב מאוד מוצא חן בעיני, מעטים הלקוחות שמגיעים ואין פניות. מה עושים?"

שאלתי: "איזה ביטוי אתה רוצה שהלקוחות שמחפשים אותך יקלידו בגוגל ויגיעו לאתר שלך?" תשובתו של ש' נורתה מיד: "יועץ עסקי" אמר בטון בוטח. זה היה הרגע לפתוח את המחשב ולגלוש לאתר החברה. שאלתי אותו: היכן בדף הבית שלך רשום "יועץ עסקי"? לאחר רגע ארוך של שקט מביך הוא אמר: "לא רשום!". שאלתי: "אז איך עלה בדעתך שגוגל יבין שאתה יועץ עסקי ומעבר לזאת איך אתה רוצה שהלקוחות שלך ידעו שאתה יועץ עסקי אם הביטוי הזה לא מוזכר בדף ואפילו לא פעם אחת, אהה?!?" ושאלתי נשארה באויר ללא מענה.

יועץ שיווק באינטרנט יכול לחסוך לך הרבה מאוד כסף

המניע העיקרי של התכנון הוא לחסוך כסף: לחסוך כסף בבנייה כי עושים אותה נכון בפעם הראשונה וחוסכים כסף בקידום כי יש אתר "שמדבר" אל הלקוחות והם שוהים בו  וחוזרים אליו, אבל כדי שזה יקרה – צריך לתכנן.

ייעוץ קידום אתרים לא מתחיל ומסתיים רק בשלב התכנון. לאחר שהתכנית האדריכלית של האתר מוכנה עם כל המפרט הטכני הנלווה אליו, אפשר לגשת לשלב קבלת הצעות מחיר מחברות שבונות אתרים.

עכשיו ברור מה צריך לבנות. חברות שמתאימות למפרט יוכלו להציע את שירותיהם בהתאם לבקשה המפורטת בכתב, שהיא אחידה לכל הספקים. יכול להיות שהספק יכול להציע יותר ממה שהתבקש במיפרט, אבל קודם כל עליו למלא את כל הסעיפים בתכנון האתר ורק אחר כך להציע את התוספות.

כשאין תכנון ומפרט טכני, מתקבלות מהספקים הצעות שונות, שלא ניתן להשוות ביניהן. נדרש להתאים את ההצעות ולבקש הבהרות והשלמות מכל המציעים, כדי להגיע לבסיס אחיד להשוואה. תהליך זה גורם השקעת זמן (זמן=כסף) כפולה ומשולשת, ולדחייה בלוח הזמנים.

ואיך זה חוסך כסף? מכיון שכל החברות לבניית אתרים מקבלות את אותו התכנון ואת אותו המפרט, הבסיס האחיד מאפשר לערוך השוואה בין תפוזים לתפוזים ולוודא שאכן יש ביכולת החברה לממש את התכנון.

בהצעות שיגישו החברות יהיו נתונים טכניים לרוב והרבה פרטים שלא מובנים לאדם הסביר וזה תפקידו של יועץ קידום אתרים לוודא שאכן החברה לבניית אתרים מציעה פתרון שעומד בדרישות מחד ויש לה יכולת מאידך.

יועץ קידום אתרים ידאג ללוות את פרוייקט בניית האתר ולדאוג לקשר שבין העסק לחברה שמפתחת. בחברה שמפתחת יושבים מעצבים ותכנתים שמדברים "עיצובית" או "תכנותית" והלקוח שלהם מדבר "עסקית". אלו הן 3 שפות שונות שרק יועץ אתרים יכול לגשר ביניהם ולגרום לכך שהצדדים יבינו אחד את השני ופיתוח האתר יתקדם.

עכשיו שהאתר עבר את שלבי התכנון והקמה אפשר להתחיל בקידום. למעשה הקידום כבר החל, כי אם האתר בנוי טוב, גוגל יקרא אותו וישמח להציג אותו לפני המחפשים. גוגל ימשיך מעבר לזאת ויעקוב אחרי הגולשים לאתר כדי לוודא שאכן האתר ענה על צפיותיהם. איך הוא ידע? לפי הרבה פרמטרים אבל הנה שנים עיקריים: האחד, כמה זמן הם שהו באתר מתוך הנחה שככל שהם שוהים יותר זמן, האתר יותר מעניין/מועיל והשני, אחוז הלקוחות החוזרים מתוך הנחה שככל שיש יותר לקוחות שחוזרים לאתר כך האתר יותר מעניין/מועיל. כדי שהליכים אלה יתרחשו צריך לתכנן.

תכננתי עשרות אתרים מצליחים באינטרנט למיגוון חברות ועסקים, בניתי תוכניות שיווק לחברות בארץ ובחו"ל כדי להביא אליהם אלפי גולשים מידי חודש (לחלקן מגיעים אלפי גולשים כל יום!) ואוכל לתכנן אתר כזה גם עבורך החברה שלך או שבה הינך מועסק.

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך? רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו? לא ברור לך איך ליצור הרבה תוכן באופן עקבי ומתמשך?

אני, זהר עמיהוד, מציע ייעוץ אסטרטגי וטקטי, כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך. פנה אלי כדי שאוכל לעזור לך להביא יותר לקוחות לאתר, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות