קידום אתרים בגוגל באמצעות כתיבת תכנים

כתיבת תכנים היא בראש ובראשונה עבור הלקוחות הגולשים באתר החברה, אבל צריכה גם לאפשר למנועי החיפוש להבין את הכתוב. אם גולש נכנס לדף באתר ורואה את הכותרת "הרצל" ואחר כך כתוב: "הוא אמר… הוא עלה… הוא ירד… הוא טען…". הגולש מבין שמדובר ב- "הרצל". לעומת זאת מנוע החיפוש מבין שהדף עוסק ב- "הוא".

מנוע החיפוש עורך ניתוח טקסטואלי על התכנים שמצא. אם מילה מוזכרת במקום הנכון, במספר הפעמים הנכון, אז מנוע החיפוש יוכל לראות בה מילת המפתח של אותו דף. המשמעות היא שבעת חיפוש של אותה מילת מפתח, הדף יוצג בתוצאות החיפוש.

אם מילת המפתח מופיעה יותר מידי פעמים בדף, מנועי החיפוש רואים בזה spam ועשויים לתת עונש שירחיק את הדף מהתוצאות.

אבל תמיד צריך לזכור שבהקשר של מילות מפתח, גוגל כבר מזמן אינו עושה עבודה טכנית. העדכון האחרון של חודש מאי 2010 שזכה לכינוי MayDay הינו חלק ממנוע Google Caffeine שהוא הדור הבא של מנועי החיפוש של גוגל.

אני זוכר שבשנת 2005 הייתי בתערוכת הספרים באנגליה. בהרצאה שערכו נציגי גוגל הם ספרו איך הם סורקים ספריות שלמות של ספרים במוסדות אקדמאיים באירופה בכל נושא: כלכלה, תיאטרון, מדעים, עבודות דוקטורט ובקיצור הכל.

אמנם הם ניסו לתרץ את הסריקה המאסיבית הזאת בתרומה לקהילה כך שלכולם יתאפשר לקרוא ברשת ולא רק בספרייה, אבל כבר אז היה ברור שהם מלמדים את המנוע שלהם איך כותבים טקסט בנושאים שונים. ואכן, זה מה שקרה.

אם פעם היה מנוע חיפוש שידע לקרוא טקסטים באופן מכני, ופעם היה לקוח שידע לקרוא גם בין השורות, הרי שהיום היכולת של המנוע להבין את הטקסט גדולה מאוד.

כתיבת תכנים עבור הלקוח עם מחשבה עם גוגל

רוצים דוגמה? אתן לכם שתי דוגמאות: אחת באנגלית ואחת בעברית. הפירוש של המשפט: bury the hatchet הוא "לקבור את הגרזן", נכון? Bury זה לקבור, hatchet זה גרזן ומכאן ש- bury the hatchet זה "לקבור את הגרזן". אז זהו שלא! פירוש המשפט הוא "לעשות שלום", זהו ביטוי. איך אני יודע שגוגל יודע את זה? היכנסו ל- Google Translate וראו במו עיניכם.

ואם אנחנו כבר ב- Google Translate אז בוא נעבור לדוגמה בעברית. נסו לקרוא את המשפט: "דוד דוד בנה דוד". קשה, נכון? גם לגוגל קשה. התרגום של גוגל למשפט הזה הוא Son David David David. לא ירחק היום וגוגל גם "יבין" את המשפט הזה. איך נאמר? עברית שפה קשה!

אז תוכן כותבים ללקוחות וצריך לזכור שיש לכתיבה מטרה, מטרה להניע את הקורא לפעולה הבאה: רישום לניוזלטר, פניה, הורדת קובץ, צפיה בסרט וידאו, מעבר לדף כלשהו או שלח לחבר.

אנשים שואלים אותי כמה לכתוב? לכתוב מעט? לכתוב הרבה? אז קודם כל צריך לכתוב בשביל הלקוחות (אני מתנצל שאני חוזר על עצמי, אבל זה המוטו) ואחר כך לחשוב על מנועי החיפוש.

ברור שצריך להיות איזה שהיא כמות מינימלית של טקסט, אחרת גוגל לא יבין מה כתבנו ואני בטוח שגם הלקוחות יתקשו. הלקוחות יצליחו להבין גם משפט קצר, אבל מה לגבי ההנעה? האם בפיסקה קצרה, תצליח גם להסביר וגם להניע לפעולה? אני בספק.

תוכן זה חלק חשוב באתר, אל תזלזל בו. אם יש משהו ש"ידביק" את הלקוחות לאתר, זהו הטקסט. אם יש משהו שיגרום ללקוחות לעשות את מה שהתכוונת לעשות, זהו טקסט.

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך? רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו? לא ברור לך איך ליצור הרבה תוכן באופן עקבי ומתמשך?

אני, זהר עמיהוד, מציע ייעוץ אסטרטגי וטקטי, כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך. התקשר אלי לקבלת כדי שאוכל לעזור לך להביא יותר לקוחות לאתר, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות