קידום אתרים בגוגל מנועי חיפוש

תחום הפרסום במנועי חיפוש ככל הנראה כבר מוכר לכם, אך אולי אינכם מודעים עדיין לעוצמה האמיתית הטמונה בו. אתר גוגל משמש שער כניסה למיליוני גולשים מישראל מידי יום המחפשים מידע, מוצרים ושירותים ואם אתה לא שם, אתה לא קיים.

אני רוצה לחדד ולומר שאם אתה לא בדף הראשון של תוצאות החיפוש או יותר נכון בחלון הראשון של התוצאות, הסיכוי שלקוחות יגיעו אליך, קטן היותר.

השיווק במנועי חיפוש (SEM) הפך במהרה לבסיס מחייב עבור כל תוכנית שיווקית או תוכנית מדיה אינטראקטיבית. כאשר הלקוחות סורקים ובוררים את תוצאות החיפוש השונות שביניהן עשויה להיות גם המודעה שלך או דף מתוך האתר שלך, הצרכנים והלקוחות הפוטנציאליים קשובים במיוחד ומוכנים לקבל החלטות.

בכל פעם שמישהו מזין טקסט בתיבת החיפוש של מנוע החיפוש, אותו אדם מנדב למנוע החיפוש פיסת מידע משמעותית ביותר על עצמו, המאפשרת למנוע החיפוש להציג בפניו דפים ומודעות רלוונטיים. יכולת זו של המשווק להתאים את המסר שלו באופן מדויק לצרכים המיידים שמבוטאים על ידי הלקוח אינה דבר של מה-בכך!

דמיינו לעצמכם כמה יעיל יכול להיות דיוור ישיר של קטלוגים אם היינו יכולים להשתמש בשירותיו של "דוור קורא-מחשבות", אשר ממתין מחוץ לדלתם של הלקוחות הטובים ביותר עם מאות קטלוגים שונים, ומצלצל בפעמון ומוסר את המידע הדרוש בדיוק ברגע שהלקוח חושב על מוצר, על שירות או על בעיה מסוימת.

כאשר הלקוח מרגיש למשל, כאב בגב התחתון, הדוור יקרא את מחשבותיו, יתלוש את העמוד המתאים מהקטלוג שמציע מגוון טיפולים ו/או תרופות לכאבי גב תחתון וימסור אותו ללקוח. שיווק במנועי חיפוש הוא הדבר הקרוב ביותר ל"דוור קורא-מחשבות", והוא מאפשר לכם למסור את ההצעה המתאימה ביותר לצרכים האישיים של הלקוחות המבצעים חיפוש.

קידום אתרים בגוגל פירושו שהאתר שלך מופיע בתוצאות החיפוש SERP

מה זה SERP?

דף התוצאות המופק על ידי מנוע החיפוש (SERP – Search Engine Results Page) מכיל את תוצאות החיפוש. בעבר, דפים אלה כללו טקסט בלבד, אבל כיום מנועי החיפוש משלבים בתוצאות הטקסט גם מידע עבור תמונות, וידאו ולעתים גם קישורים לקבצי אודיו. תופעה חדשה זו, המכונה חיפוש אוניברסלי, מהווה למעשה שילוב באותו דף של קטגוריות שונות של תוצאות טקסט וגרפיקה, ולעתים גם תוצאות מסוג Rich Media (וידאו).

דף תוצאות החיפוש מכיל שני סוגים של תוצאות: תוצאות אורגניות ו- פרסום ממומן.

בתור משווקים יש לנו שליטה כמעט מלאה על הפרסומות בתשלום, ושליטה חלקית על התוצאות האורגניות. המודעות המוצגות בראש הדף וגם בצד שמאל מהוות חלק ממערכת הפרסום הנקראת תשלום לפי קליק (PPC) של מנוע החיפוש Google הנקראת AdWords. שים לב שמיקום הקישורים בצד שמאל הוא בתצוגה בעברית. בתצוגה באנגלית הכיוון יהיה הפוך.

בכל פעם שמישהו מחפש ביטוי מסוים, אותו אדם נכנס למצב "צייד" – הוא יוצא לתור אחר מידע, פתרון לבעיה או מוצר, שברצונו לרכוש. הענין הוא שזה הרגע המתאים ביותר לדף שלכם להיות מוצג או למודעה שלכם להיות מוצגת.

שיווק במנועי חיפוש בשיטת תשלום לפי קליק (Pay-Per-Click – PPC) אינו דומה לצורות אחרות של פרסום, שיווק או קידום. אחת התכונות החשובות ביותר שלו היא שהוא אינו פולשני. בניגוד למפרסמים שמשתמשים בטכניקות ותיקות ומוכחות כדי להסיח את דעת הלקוחות הפוטנציאלים ממה שהם עושים באותו רגע (קוראים מגזין, צופים בטלוויזיה, מאזינים לרדיו, נוסעים בכביש המהיר וכו'), החשיפה למודעות SEM מתבצעת מתוך בחירה, שיווק לפי בקשה. אדם שלוחץ על מודעה בדפי התוצאות של מנועי החיפוש (SERP) בוחר לעשות זאת. כלומר, אותו אדם נחשף למודעה והחליט על סמך שיקולים חיוביים ליזום קשר עם המשווק ששילם כדי להציג את מודעתו בתוצאות החיפוש.

פרסום באמצעות חיפוש בתשלום מהווה דרך יעילה עבור גופים עסקיים, גדולים וקטנים כאחד, לפנות לקבוצות של אנשים בעלי הסבירות הגבוהה ביותר להביע עניין במוצרים או בשירותים שלהם. בניגוד לפרסום במדיה המסורתית אשר בדרך כלל מחייב את המשווקים לשלם לבעלי המדיה עבור מסרים שלא בהכרח יגיעו ליעדם, וספק אם יעניינו את הקוראים, הצופים או המאזינים – SEM פוגע במטרה בדיוק של קרן לייזר. הוא מופעל בדיוק כאשר הלקוח פתוח לקבלת המסר ומוכן לו, וגם נמצא במצב של סבירות גבוהה לשמוע הצעה וגם לבצע פעולה (convert).

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך? רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו? לא ברור לך איך ליצור הרבה תוכן באופן עקבי ומתמשך?

אני, זהר עמיהוד, מציע ייעוץ אסטרטגי וטקטי, כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך. התקשר אלי לקבלת כדי שאוכל לעזור לך להביא יותר לקוחות לאתר, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות