איך להביא יותר תנועה מגוגל באמצעות כתיבה נכונה של 'תיאור קצר'
Meta description

מאת: זהר עמיהוד

התגית meta description לא מקבלת את הכבוד המגיעה לה!

מערכות ניהול תוכן אתרים "מחביאות" את התגית בפני המשתמשים. בעל אתר שיחפש היכן נמצאת התגית 'תיאור קצר' (meta description) יימצא אותה לבסוף, אבל יקבל את הרושם שמילוי תוכן בתגית זאת הוא אפשרות (אופציונאלי), כאילו אין בה ערך רב.

גוגל לא עקבית בנוגע לתגית meta description. מצד אחד, כבר בשנת 2007 גוגל הודיעה, באופן רשמי, כי היא לא מתחשבת בתגית זאת לדירוג האתר בתוצאות החיפוש (SERP) ועד היום היא לא אמרה אחרת, אבל מצד שני, התגית הזאת מקבלת יחס של כבוד בכלי מנהלי האתרים של גוגל הידוע בשמו Google Webmaster Tools או בקיצור GWT.

התוצאה בשטח היא שבעלי עסקים ומשווקים באינטרנט אינם מודעים לתגית: יש כאלה שלא יודעים שהיא קיימת בכלל ואלה שכן מכירים אותה לא יודעים בדיוק איזה תוכן ליצוק לתוכה.

המטרה שלי במאמר זה היא ללמד אותך איך לכתוב 'תיאור קצר' שיגרום ליותר הקלקות ויביא לאתר שלך יותר לקוחות מגוגל.

כאשר תבין את הפוטנציאל הגדול הטמון בתגית meta description זה יגרום לך להשקיע יותר משאבים בניסוחים מנצחים.

יועץ קידום אתרים לעסקים

תגית meta description חשובה מאד לקידום האתר SEO בגוגל

תגית meta description מהווה חלק מתוצאת החיפוש מהאתר שלך המופיעה בדף תוצאות החיפוש של גוגל.

את הקשר שבין תגית 'תיאור קצר' לקידום אתרים SEO אפשר לתאר בשלושת הנקודות הבאות:

  1. התוכן של התגית meta description הוא לא פרמטר בנוסחת דירוג האתרים של גוגל, כך על פי גוגל,
  2. התנהגות גולשים היא כן פרמטר בחישוב דירוג האתרים של גוגל. במילים אחרות: אחוזי הקלקה CTR – Click-Through Rate על תוצאת החיפוש מהאתר שלך בגוגל הם כן פרמטר בחישוב דירוג האתר.
  3. התוכן של התגית meta description הוא הדבר העיקרי המשפיע על אחוזי ההקלקה בדף תוצאות החיפוש של גוגל.

ועכשיו בפירוט

התוכן של התגית meta description הוא לא פרמטר בנוסחת דירוג האתרים של גוגל

אני מאמין לגוגל ואם גוגל אומרים שהם לא מתחשבים בתוכן התגית לצרכי חישוב דירוג האתר, אבל מצד שני, המקום המרכזי שהם נותנים לתוכן התגית בכלי מנהלי האתרים שלהם, גורם לי לחשוב שכן יש ערך ומשמעות לתגית הזאת.

בוא נאמר, שאם לא היתה משמעות לתגית זאת, גוגל לא היו מזכירים אותה בכלל בכלי מנהלי האתרים, נכון?

מכיון שיש התייחסות מכובדת לתגית meta description, אני חייב ליישב את הקונפליקט שגוגל בעצמם יצרו.

התנהגות גולשים היא כן פרמטר בחישוב דירוג האתרים של גוגל

בנוסחת חישוב הדרוג של גוגל (אלגוריתם) יש מאות פרמטרים. גוגל בעצמם מודים שיש למעלה מ- 200 פרמטרים שונים ובשנים האחרונות נוספו פרמטרים התנהגותיים של הגולשים וגם משקלם בחישוב עלה.

מחקרים מראים כי CTR הינו אחד הפקטורים הגדולים והקובעים בדירוג האתר.

מה נחשב בעיני גוגל פרמטרים התנהגותיים? אחוז הקלקה על התוצאה בדף תוצאות החיפוש של גוגל – זאת התנהגות. זמן שהייה באתר – זאת התנהגות גולשים, מספר דפים נצפים – זאת התנהגות גולשים, אחוז נטישה – זאת התנהגות ויש עוד פרמטרים נוספים.

לגוגל חשוב לדעת איך הגולשים מתייחסים לתוצאות שהם מציגים בפניהם.

נניח והאלגוריתם של גוגל החליט להציג תוצאה מאתר מסויים במקום שני.

מהנתונים שהצטברו בגוגל על חיפושים שנערכו אחר ביטוי מפתח מסויים, יודעת גוגל לאיזה אחוז הקלקה לצפות. רק לשם הדוגמה, נניח שבחיפוש של ביטוי מפתח מסויים, במקום השני צפויים להקליק 30% מהגולשים.

נוסחת הדירוג של גוגל החליטה להציג תוצאה של אתר מסויים במקום השני והמכובד. גוגל מצפה ל- 30% הקלקה (CTR = 30%) אבל לאחר מאות ואולי אלפי חיפושים של ביטוי מפתח מסויים, נמצא כי התוצאה במקום השני קבלה רק 10% הקלקות במקום 30% שהיו צפויים. מהי המשמעות?

כדי להבהיר את התמונה, אני רוצה לתת דוגמה, אמנם דוגמה מקומית, אבל דוגמה שתמחיש את טענתי שלהתנהגות הגולשים יש משקל.

נניח ואתה גר בתל אביב ומתכוון לטוס ללונדון לחופשת הקיץ. אתה נכנס לגוגל ומחפש "טיסה ללונדון" ומצפה שגוגל יציג לך תוצאות שיעזרו לך למצוא טיסה ללונדון.

גוגל הציג בפניך את התוצאות הבאות (זה רק לצרכי הדגמה ואין לזה שום קשר למציאות. אם גוגל היה מציג את התוצאות שאני הולך לתאר לכם, הוא כבר מזמן היה היסטוריה…):

במקום הראשון: טיסות מאיסטנבול ללונדון

במקום השני: טיסות מניו ג'רסי, ארה"ב ללונדון

במקום השלישי: טיסות מתל אביב ללונדון

נניח וגוגל מצפה שעל התוצאה השנייה בחיפוש אחר הביטוי "טיסה ללונדון" ילחצו כ- 30% . לאחר מאות ואולי אלפי חיפושים הבין גוגל שאחוזי ההקלקה בפועל על התוצאה במקום השני: "טיסות מניו ג'רסי, ארה"ב ללונדון" הוא הרבה מתחת ל- 30% .

לי ולך הדבר ברור. איזה ערך יש לתוצאה של טיסות מניו ג'רסי, ארה"ב ללונדון אם המחפש נמצא בתל אביב ויחפש "טיסה ללונדון"?!?

זאת הסיבה שמעטים, אם בכלל, לוחצים על התוצאה השנייה "טיסות מניו ג'רסי, ארה"ב ללונדון" ומעדיפים ללחוץ על התוצאה השלישית: "טיסות מתל אביב ללונדון".

התנהגות הגולשים בדף תוצאות החיפוש של גוגל, תיתן מידע לגוגל שבעזרתו הוא (כנראה) יחליט שלתוצאה במקום השלישי מגיע להיות במקום גבוה יותר בדירוג, למשל, במקום השני ואולי אף במקום הראשון בגוגל.

במילים אחרות: תוצאות רלוונטיות יותר, מקבלות יותר אחוזי הקלקה וגוגל לוקח את זה בחשבון כאשר הוא מדרג את האתרים בתוצאות החיפוש.

התוכן של התגית meta description הוא הדבר העיקרי המשפיע על אחוזי ההקלקה בדף תוצאות החיפוש של גוגל

גוגל לוקח בחשבון את התנהגות הגולשים, במיוחד את אחוז ההקלקה CTR בבואו לדרג את האתר. אז, איך ניתן לשפר את ה- CTR בתוצאות החיפוש לעמודים/פוסטים מהאתר שלך?

על ידי ניסוח 'תיאור קצר' רלוונטי ומניע לפעולה.

ככול שיותר גולשים יקליקו על התוצאה מהאתר שלך בגוגל, כך גוגל ייטה להציג את האתר שלך גבוה יותר בתוצאות החיפוש, יחשוף אותך בפני יותר מחפשים ויותר תנועה רלוונטית תגיע לאתר שלך.

תוצאת החיפוש בסיסית בגוגל מכילה 4 שורות. שורה אחת היא שורת כתובת התוכן: עמוד/פוסט ו- שתי שורות זה התוכן של תגית meta description כך שלתגית זאת יש השפעה עצומה על שיעור ההקלקה.

תגית meta description הכתובה היטב, רלוונטית ומניעה לפעולה גורמת לגולשים המחפשים ללחוץ על התוצאה ובכך משפרת CTR ומשפיעה על דירוג האתר. לכן, ניתן לומר כי לתגית meta description יש השפעה על SEO.

זוהי השורה התחתונה

תגית meta description או כפי שהיא נקראת במערכות ניהול תוכן אתר שונות: WordPress, Wix, Magento ואחרות בשם 'תיאור קצר' יש לה השפעה על קידום האתר SEO של האתר שלך.

אם אתה רוצה שהאתר שלך יקודם בתוצאות החיפוש של גוגל, חייבים לכתוב 'תיאור קצר' וחייבים לכתוב אותו טוב כדי שיניע לפעולה ויגרום ללקוח ללחוץ.

אם תנסח 'תיאור קצר' מרגש שיגרום לשינוי בהתנהגות הלקוח, כלומר, יגרום לו ללחוץ על המודעה שלך מבין כל מודעות המתחרים מסביב, הרי שתוכל לראות את האתר שלך מטפס מעלה בדירוגים, תראה יותר תנועה ויותר לקוחות מבעבר.

תגית 'תיאור קצר' היא רק תגית אחת מבין אלה שגוגל מחפש בכל דף מדפי האתר שלה ואשר יכולה להשפיע על דירוג האתר שלך בגוגל ולכן בכמות התנועה שגוגל יביא אליך.

אם אתה רוצה שגוגל יביא לאתר שלך יותר לקוחות,

יש לי חדשות טובות עבורך

פיניתי זמן כדי לאבחן, באופן אישי, את תגיות מטא וביניהן תגיות meta description באתר שלך, ולתת לך דו"ח… חינם.

זוהי הצעה חינם, באמת, ואין שום אילוצים הקשורים אליה.

האמת היא, שההצעה הזאת היא הרבה יותר טובה ממה שתיארת לעצמך.

לא רק שאני אעבור באופן אישי על האתר שלך ואערוך דו"ח במיוחד עבורך, אלא גם אפרט בפניך מה צריך לעשות כדי שתוכל ליישם בעצמך את מה שדרוש תיקון / שיפור.

אם זה מעניין אותך…

זה מה שעליך לעשות

כתבתי תיאור קצר על איך תהליך אבחון האתר עובד ועל "המוטיבציה הנסתרת" שלי לערוך עבורך אבחון אתר בחינם.

לחץ כאן כדאי לקרוא.

אני מקווה שתרגיש בנוח עם "המוטיבציה הנסתרת" שלי ותרצה להמשיך לשלב הבא.

בשלב הבא, תוכל לצפות בסרט וידאו שהכנתי על תהליך אבחון האתר שאותו אעשה על האתר שלך וכך תוכל לקבל מושג על מה שעומד לקרות.

זה לא מה שאתה חושב

אם אתה סקפטי ותוהה אולי זה איזהו שהיא מלכודת, אני בהחלט מבין אותך.

החדשות הטובות הן שזה לא מה שחשבת

כמו שתראה כאן, אני מוכן לתת לך אחריות מלאה אם תרגיש שהשירות שקבלת ממני בחינם היה בזבוז של זמן ולא נתן לך ערך.

הכל רשום שחור על גבי לבן ממש כאן.

הנה ה- קאץ' לו אתה מצפה

למעשה יש שניים:

הראשון, אני לא יכול לאפשר את ההצעה הזאת לכל אחד.

יש מספר דרישות מקדימות, שהדרישה הגדולה מביניהן היא שיש לך עסק אמיתי, פעיל ועובד שמוכר מוצר או שירות אמיתי.

השני, אבחון אתר הוא פעילות שצורכת זמן, ולכן אוכל להציע את השירות רק לקומץ קטן של בעלי עסקים לפי FIFO או במילים אחרות: First In First Out או בעברית: מי שפונה ראשון, מקבל ראשון.

אם מצאת ערך במאמר זה ואתה רוצה לדעת איך שיפור האתר שלך יכול לשפר את החשיפה שלו בגוגל, להעלות את האתר שלך בדירוג בדף תוצאות החיפוש של גוגל ולהביא יותר לקוחות לעסק שלך, ליצור יותר הזדמנויות עסקיות, לחץ כאן.

פיניתי זמן ביומן כדי לאבחן את האתר שלך ועבורך… בדיוק באותן שיטות שאני נוהג עבור האתר שלי ושמביאות לי עוד ועוד לקוחות מגוגל.

… ואעשה זאת עבורך, חינם.

אם זה נשמע לך כמו משהו שיכול לעזור לך, לחץ כאן והבטח את אבחון האתר שלך.

אני מחכה, כאן בהמשך הדף, לשאלות ולתגובות שלכם:

>> כאן צריכות להופיע תגובות של פייסבוק. אם אינך רואה, יש לרענן את הדף.