PPC זה CPC

הרבה שמות יש לפרסום בגוגל, אבל לפני שאסביר לך מהו PPC כדאי שתבין את הרעיון. פרסום במנועי חיפוש יכול להעשות בשתי שיטות: האחת נקראת CPM והשנייה PPC. בשיטת CPM אתה משלם עבור חשיפת המודעה שלך ביחידות של 1,000 צפיות ללא קשר אם הקליקו על המודעה או לא. המודעה נחשפה ועל זה אתה משלם. זה דומה למה שאתה מכיר בפרסום בעיתון אבל עם שוני קטן אך מהותי: המודעה שלך נחשפת בפני מי שעשוי להיות לקוח פוטנציאלי שלך כי הוא גולש באתרי תוכן (מדיה) בהם מוצגים תכנים הדומים לתכני המודעה שלך. אם עולות לך מחשבות על באנר (banner) לא טעית. בשיטת PPC אתה משלם עבור הקלקה בלבד (Pay-Per-Click). כלומר, המודעה שלך נחשפת בפני הגולשים (על זה אתה לא משלם) ורק כאשר הגולש לחץ על המודעה שלך, גוגל מחייב את חשבונך.

מחיר ההקלקה נקבע במכרז בזמן אמת

בשיטת PPC מחיר ההקלקה נקבע במכרז שאת משתתפיו אתה לא רואה ולא יודע על הצעותיהם. בעת ביצוע חיפוש על ידי הגולש, גוגל עורכת מכרז בזמן אמת מול כל המודעות המועמדות להצגה, קובעת מחיר לקליק ומיקומים ומציגה אותם. נשמע טוב ואני יודע מה אתה חושב: אתה חושב לנצל את הפרסום בגוגל להצגת המודעה שלך בחינם ולקוות שכמה שפחות גולשים ילחצו עליה. ובכן, זה לא יקרה. זה לא יקרה מכיון שהמטרה של גוגל היא לעשות כסף, ומבחינתה מודעה שלא לחצו עליה, לא עושה כסף. מה שיקרה הוא שגוגל יבקשו ממך להעלות את המחיר עבור הלחיצה כדי שהמעטים שילחצו יעשו איזהשהיא הכנסה לגוגל. במידה והמודעה תראה "ביצועים נמוכים" היא פשוט לא תוצג. תמחור בשיטת PPC הוא למעשה תחרות על מיקום. ככל שמחיר המודעה גבוה יותר, כך יטה גוגל להציבה במקום גבוה יותר. אבל זה לא הדבר היחיד הקובע את המיקום. גוגל פתחו מדד איכות לו הם קוראים "ציון איכות" שאמור לשקלל את ביצועיה של המודעה ולא רק המחיר שאתה מוכן לשלם עבור לחיצה עליה. פרטים נוספים על שיטת תמחור זאת ניתן למצוא בספר הגדל את הכנסות העסק שלך באמצעות פרסום בגוגל Google AdWords לבו הייתי שותף. תכניות פרסום שיטת PPC עשויות להראות בהתחלה מאוד פשוטות וכדאיות עבורך כבעל עסק שרוצה להפנות תנועה איכותית של גולשים לאתר האינטרנט שלך באופן כמעט מיידי, אבל אתה חייב להבין שיש הרבה מה ללמוד ויש גם הרבה מלכודות, אשר חוסר מודעות אליהן עלול להפוך פרסום עם פוטנציאל להצלחה - לפרסום כושל וחור בכיס.

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד
רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך? רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו? לא ברור לך איך ליצור הרבה תוכן באופן עקבי ומתמשך?

אני, זהר עמיהוד, מציע ייעוץ אסטרטגי וטקטי, כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך. התקשר אלי לקבלת כדי שאוכל לעזור לך להביא יותר לקוחות לאתר, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות