גוגל עושה עוד צעד בכיוון הרשת החברתית

אני לא נוהג לכתוב כאן בבלוג על הרכישות של גוגל. לידיעתכם גוגל רכשה רק 19 חברות בשמונת החודשים הראשונים של 2010, אבל הרכישה של יוני 2011 מסמנת משהו חשוב שקורה בגוגל. גוגל יותר ויותר עושה מאמצים לתפוס נתח גדול בעוגה החברתית ועל מאמצים אלה תוכל לקרוא בהמשך.

אז מה קרה ביוני 2011? גוגל רכשה את חברת Postrank בסכום שטרם התברר ותקעה עוד יתד עבה בדרכה לכבוש את המדיה החברתית.

קודם כל כמה מילים על המלחמה, יש אומרים ה"אבודה" של גוגל במדיה החברתית. מאחר ופייסבוק חברה עם מיקרוסופט, נאלצת גוגל לרכוש חברות ולכרות בריתות עם רשתות חברתיות אחרות. זה התחיל בשנת 2009 עת גוגל כרתה ברית עם טוויטר בנושא חיפוש. אחר כך ניסה גוגל בעצמה ליצור כמה כלים חברתיים כמו Google Buzz שהושק בתחילת 2010 והיה אמור להיות התשובה לפייסבוק. ולא מזמן השיקה גוגל, ככה בשקט, את לחצן 1+ ואז יומיים לאחר מכן רכשה את חברת Postrank.

כמה מילים על Postrank. זוהי חברה צעירה שנוסדה ב- 2007 שעושה מעקב אחרי השיחה המתנהלת באינטרנט על הדברים שאתה כתבת. השיחה סביב התכנים שבאתר מתרחשת ברובה מחוץ לאתר. אנשים מדברים, מצוטטים, כותבים על, מעירים, משתפים, אוהבים ואת זה הם עושים ברשתות החברתיות: פייסבוק, טוויטר וגם Digg, Delicious ובסך הכל המעקב נעשה ב- 20 רשתות חברתיות מובילות.

הפלטפורמה של PostRank עוקבת אחר היכן וכיצד משתמשים ברשת מתעסקים במידע ולמה הם שמים לב והכל בזמן אמת. מדידה של פעילות משתמש בזמן אמת היא המציין הטוב ביותר להערכת הרלוונטיות של הסיפור, האתר והמחבר.

במילים אחרות, PostRank מאפשרת לעקוב אחר פיסת המידע שפרסמת בפייסבוק ולראות היכן מזכירים אותה, מי משתף אותה בכל רחבי הרשת ומעבר לזאת, אתה יכול לראות מה המתחרים של עושים ואיך הם פועלים באינטרנט.

טוב, אז גוגל סימנה כיוון לעבר רשתות חברתיות והרכישה הזאת משתלבת היטב באסטרטגיה החברתית. ואיך אנחנו המשתמשים נראה את זה? השילוב של Google Analytics ו- PostRank הוא בלתי נמנע ויקרה בקרוב מיד לאחר שהחברה של PostRank יעזבו את Waterloo ויעברו ל- Mountain View שם שוכן המתחם של גוגל.

עד עכשיו היה לנו Web Analytics ומהיום יש לנו גם Social Analytics.

האם תהיה לרכישה ולהטמעה של Postrank בכלי גוגל השפעה על הדירוג? בוודאי. גוגל תיתן יותר משקל למה שאומרים עליך ברשתות החברתיות ותשומת לב למה שהמשתמשים עושים במידע שהינך מפרסם ואולי זאת דרכה של גוגל להלחם בכל אלה המנסים לרמות את האלגוריתם של גוגל באמצעות קישורים.

אבל, זה לא הכל, יש עוד מקומות בהם הסטטיסטיקה של PostRank יכולה להשתלב בפעילות של גוגל. למשל 1+ שהוא הכפתור הכי קרוב ללחצן Like של פייסבוק וגם ל- Google Me שהשמועות טוענות שהיא הרשת החברתית שגוגל מתכננת בחשאי.

בקיצור, הזירה החברתית גועשת ורועשת. גוגל במלחמה כשידה, כרגע, על התחתונה. היא רוכשת יכולות וטכנולוגיות שיעזרו לה לתפוס נתח גדול יותר בזירה החברתית. הכישלון הצורב של Google Buzz כבר נשכח והעתיד כנראה נמצא ב- Google Me.